Thursday 29 March 2012

Lesson 37:- What kind of season do you like?

Lesson:-

어느 계절을 좋아해요?
What kind of season do you like?

저는 봄을 좋아해요
I like spring


Example:-

윤졍원: - 어느 계절을 좋아해요?
Yun Jeongwon:- Which season you like?

젠슨:- 저는 봄을 좋아해요.
Jen Son:- I like spring

윤졍원: - 봄에는 날씨가 따뜻해요. 저는 가을을 좋아해요. 여름은 너무 더워요.
Yun Jeongwon:- Spring weather is warm. I like fall. Summer is very hot.

련:- 저는 겨울을 좋아해요.
Ryeon:- I like winter.

윤졍원: - 겨울 날씨는 너무 추워요.
Yun Jeongwon:- Winter weather is very cold.

련:- 그렇지만 저는 눈을 좋아해요. 그래서 저는 겨울을 좋아해요.
Ryeon:- But, I like snow. So, I like winter.


Vocabulary:-

봄 spring
여름 summer
가을 fall
겨울 winter
계절 season
밑 base
끝 end
보리밭 barley field



No comments:

Post a Comment