Wednesday 28 March 2012

Lesson 21:- Past Tense

Lesson:-

Verb + ㅆ어요

가다 go ---> 갔어요
보다 watch --> 봤어요
재미있다 have fun --> 재미있었어요
힘들다 hard
일하다 work
먹다 ---> 먹었어요
하다 ---> 했어요
읽다 ---> 읽었어요


Example:-

윤졍원: - 주말 잘 보냈어요
Yun Jeongwon:- Have fun last weekend?

슨:- 네. 어제 뭘했어요?
Jen Son:- Yes. What are you doing yesterday?

윤졍원: - 친구를 만났어요. 국장에서 영화를 봤어요
Yun Jeongwon:- I'm meeting friends. Watched movie in teather.

슨:- 재미있었어요?
Jen Son:- Having fun?

윤졍원: - 네, 어제 뭐했어요?
Yun Jeongwon:- Yes. What are you doing yesterday?

젠슨:- 산에 갔어요. 그렇지만 조금 힘들었어요.
Jen Son:- Went to mountain. But it's little difficult.


Vocabulary:-

까치 magpie
꼬리 tail
토끼 rabbit


No comments:

Post a Comment