Tuesday 3 April 2012

Lesson 46:- Had a good weekend?

Example:-

윤졍원: - 주말 잘 보냈어요?
Yun Jeongwon:- Had a good weekend?

젠슨:- 네. 그런데 좀 피곤해요.
Jen Son: Yes. But a little tired.

윤졍원: - 뭐 했어요?
Yun Jeongwon:- What did you do?

젠슨:- 부산에 여행 갔다왔어요. 여기저기 구경하고 회도 먹었어요. 젠슨 씨는 뭐 했어요?
Jen Son: I travelled and return from Busan. Went to sightseeing and ate raw fish. Jen Son, what did you did?

젠슨:- 저는 집에서 청소를하고 쉬었어요.
Jen Son: I clean my house and take a rest.


Vocabulary:-

청소하다 clean
여행하다 travel
구경하다 sightseeing
쉬다 rest
회 raw fish
요리 cooking
교수 professor
우표stamp




No comments:

Post a Comment